12 Juli 2009

Grattis älskade morbror Stefan som fyller 40 år idag. Igår var vi på 40 års
kalas på Pitholms byagård för honom. Ritktigt trevligt var det måste jag säga.
Alla skrattade och sjöng, grät och log. Det fanns några riktigt känsliga stunder,
speciellt då Karin sjöng Åsa Jinder - Av längtan till dig. En sån otroligt stark
sång. Många grät kan jag lova. Det var iallafall hur trevligt som helst och jag
kan lova att jag blev avis på honom då han öppnade en av sina presenter
som var en Nikon D5000. Men snart kommer min kamera så då får jag också
ha kul. Sen måste jag tillägga att jag har nog dom ungdomligaste morbröderna
som finns. Som står och rockar, hoppar och headbangar till en låt som jag
ville att dom skulle spela Rage against the machine - Killing in the name.
Nå så jävulskt bra låt är det. Kan senare då min mamma lägger in alla bilder
och sånt lägga in en video då dom står och "gör sitt" till den låten. Dom beter
sig iallafall som om dom är 20 år och är 40+. Tror inte det är många som har
morbröder som mina. Blev iallafall inte alkoholfri kväll för mig som det skulle
varit. Mamma bjöd mig på några öl. Jaja, vi hade iallafall hur trevligt som helst.
Så idag blir det bara att stanna hemma. Men på något sätt måste jag få hit min
moppe så jag kan köra till min farbror imorgon och börja måla. Men det löser
sig nog - jag måste hur som helst ha mina arbetskläder så det blir väl senare
ikväll en trip till Hortlax om jag så måste åka buss. Men hur som helst ska jag
ta och kolla runt lite nu sen vet jag inte vad som händer. Tjingeling.



Snaps visa på Pitbonska:

Emaljere fate mett

Jär he nagen som ska ha sitt
Emaljere fate mett
Emaljere fate mett, Emaljere mett
emaljere fate mett?
NÄ!
Dreck boti hämtar´n, dreck borti hämtar´n,
dreck borti hämtar´n,
SKÅL!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0