23 Juni 2009

Nu finns det äntligen tid för att skriva av sig lite. Nåja, kan börja med vad som hände i lördags.

Jag och Christoffer vaknade upp och gjorde oss klara för avfärd mot Ö o B för att handla lite. Där
träffade vi Robba och Jenny som vi skulle till i Lillpite. Så från Ö o B till Lillpite for vi.  När vi var dära
så började vi med eld och dukade fram för mat. Riktigt gott kött kan jag lova att det var, mumms.

Iallafall då vi varit och grillat klart så skulle gubbarna och fiska, så jag och Jenny tog oss tid att
fara och hälsa på Stina i Öjebyn, hon var nyvaken och vi for till Big boy för hon skulle käka. Sen
drog vi oss hem till Stina igen och där somnade hon pladask i sängen så jag och Jenny satt ett
tag och spelade kort men kom sen på att vi skulle och hämta stenar på Sandholmen till hennes
rabatt. Så det gjorde vi, Walle var så klart också med på det hela. Sen drog vi oss till Lillpite igen och
la stenarna runt rabatten - dock räckte dom bara till en rabatt och skulle räcka till två. Tyckte vi iallafall.

Efter det stängde Jenny in katterna och jag, Jenny och Walle gick in, spelade kort och satt och pratade
en hel del - om allt mellan himmel och jord. Tack för pratstunden, den var trevlig.

Söndag har jag inte så stor koll på vad vi gjorde, vi var iallfall på kvällen och såg fotbollsmatch. Först
kom ingen dommare så dom började spela utan - och det gick och helvete.. För det första så började
de andra laget att spela efter helt andra regler än vad som var. Så det blev glidtacklingar, hockeytacklingar
och hejvilt. Tillslut kom iallfall dommaren och det blev lite fart på spelet, 2-0 till Spya slutade iallfall matchen.
Sen blev det besök hos Betty, där satt vi och pratade en riktigt lång stund. Om allting som hänt och sånt, Pelle
var även där också och vi hade det ganska så trevligt faktiskt.

Igår så målade jag en hel del under dagen. Så blev det en tripp till Luleå med Robba som skulle på Biltema.
Så vi följde med och höll honom sällskap samt köpte någonting som pappa skulle ha därifrån också.

 Sen så for vi och skjussade Emma, Robin och Robins lillebror till Boden för att dom skulle hämta en
hund. När vi var där var det något tjorv om att dom inte visste vilken hund som var vilken, men dom
bestämde iallafall sig för en och då sa dom att dom skulle hämta den nästa vecka, fast då styrde jag
upp en deal åt dom. Tur jag har hjärnan med mig ibland iallfall. Så det blev så att dom fick ta med sig
hunden hem och så ska dom till vetrinären och chipkolla hunden så skickar dom ägarpapprerna sen till dom.

Idag så har jag imprincip målat det mesta klart, nu är det bara ett extra varv som ska målas imorgon då
färgen är torkad. Kom regäla skurar idag kan jag säga, växlande väder. Först sol, samtidigt kommer det
regn, så kommer det måln, åska, blixtrar och så sol igen. Gode så konstigt väder kan jag säga. Hjärtat
klippte gräset så han blev alldeles sköblöt.

Jaja, nu ska jag iallfall bege mig från datorn. Kanske blir en snabbtitt in på Ikeas hemsida innan datorn
stängs ner. Hade så bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0